Clunk, hogy az iskolnkban tanul gyerekek s csaldjaik egy olyan kzssg tagjaiv vlhassanak, amely rtkhordoz s kzssgteremt? er?vel br.

Alaptvnyunk a kulturlis, nevelsi, oktatsi, szocilis s karitatv tevkenysgek megvalsulshoz kutatja fel s biztostja az anyagi htteret. Programjainkkal ezen terleteken kvnjuk iskolnkban segteni keresztny s erklcsi rtkeink meg?rzst s azok kiteljestst.

Kldetsnk az Isten ltal teremtett vilgot tisztelve, meglve kegyelemb?l kapott rtkeinket, az alaptvny munkjnak tartalmn s a munka vgzsnek mdjn keresztl pldt mutatva segtsk ezen az ton intzmnynket, s a benne l?ket.

 

Jelen trsadalmunk egyre tbb s tbb ignyt fogalmaz meg, mely ignyek kielgtsrt az ember egyre tbb s tbb munkt vgez. Legyen sz akr fogyasztsrl, szolgltatsrl - mlandsguk okn -, ezek mrtke nem kpes kompenzlni a megszerzskre ldozatknt lemondsra krhoztatott emberi rtknket. jabb hinyrzet kvetkezik, ami jabb ignyt szl, s jn a mg tbb munka, s vele a mg nagyobb hinyrzet. Az egymsra trtn? odafigyels, a vele jr trelem s szeretet mindig rr. Boldogsgkszbnk nem a msik emberrel trtn? viszonyunk mibenltt?l, hanem a megszerzett javakbeli klnbz?sgekt?l fgg.

Az intzmny, melynek tmogatsra alaptvnyunk ltrejtt, e trsadalmi hinyrzetnket hivatott ptolni. A hagyomnyos vlaszoktl eltr?en azonban nem jabb fogyasztsi ignyek megfogalmazsval, hanem egyszer?, jabb munkt nem ignyl? emberi rtkek fellesztsvel. Legyen a fejl?ds tretlen, de ne els?dleges, els?dleges legyen a msik ember szeretete, tisztelete, kzssgeink meglse, olyan az embernek kegyelemb?l megadatott cselekedetek gyakorlsa, mint az rm, a mosoly, a jtk, az ima. Az intzmny ezen rtkek llandsgt, a hitre nevelsen keresztl kvnja biztostani, s az igt hirdetve dacol. Dacol a nagyravgyssal, mely mind tbb s tbb munkt kvetel, dacol a mddal, ahogyan a mind tbb munkt vgezzk. Dacol a vilg hitetlensgvel, s hirdeti hitt a mltsg, tisztelet s a szeretet fellesztsrt. Dacol azzal a gazdagsggal, mely vgl mgis az ember szegnysgt okozza.